Reisverslag Taalcursus Barcelona 2016 Week 1 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Maxim Scholtes - WaarBenJij.nu Reisverslag Taalcursus Barcelona 2016 Week 1 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Maxim Scholtes - WaarBenJij.nu

Reisverslag Taalcursus Barcelona 2016 Week 1

Door: Maxim Scholtes

Blijf op de hoogte en volg Maxim

17 Juli 2016 | Spanje, Barcelona

¡Hola amigos! ¿Qué tal?

Daar sta ik dan: met mijn koffer op Centraal Station Sittard wachtend op de intercity van 14:00 richting Schiphol Airport. Alles nog eens controleren, de deuren gaan open en je weet: nu gaat de reis echt beginnen.

De treinreis verliep voorspoedig, geen problemen gehad met NS (voor de verandering!) en op tijd aangekomen op Schiphol Airport. Ik arriveerde om 16:30 op Schiphol en mijn vlucht stond gepland om 19:45. Eerst heb ik ingecheckt, daarna zonder problemen de douane gepasseerd en uiteindelijk gewacht op de boarding onder genot van een panini en een kruiswoordpuzzel.

Maar: eenmaal aangekomen bij Gate D63 zie ik tot mijn niet al te grote verbazing dat vlucht 8325 VY een vertraging heeft opgelopen van 55 minuten. Dus: ik ga maar weer aan de kruiswoordpuzzels werken.

Om 20:30 konden we gaan boarden. Maar voordat het vliegtuig eindelijk van de grond was, was het al 21:30. De vlucht verliep zonder problemen en ik landde om 23:30 op Barcelona Airport. Nadat ik mijn bagage had opgehaald, was het inmiddels na middernacht.

Ik stond in de aankomsthal te wachten op een EF-medewerker die mij zou komen ophalen en naar mijn gastgezin zou brengen, maar die was er blijkbaar niet. De reisorganisatie wist vreemd genoeg niet af van de vertraging, terwijl ik haar wel daarvoor twee keer heb proberen te bereiken. Natuurlijk nam er wel iemand op na middernacht en zij zei tegen mij dat ik een taxi moest regelen.

Je zou zeggen: zo gezegd, zo gedaan. Nou, nee dus. Ik kon eerst de bordjes met 'taxi' niet vinden, waardoor ik bij de bussen terechtkwam. Vervolgens ben ik teruggegaan naar het vliegveld, waar ik toen wel de bordjes met 'taxi' zag. Toen bleek dat ik te weinig geld had om naar het gastgezin te rijden. Dus maar weer terug naar het vliegveld om geld te pinnen en eindelijk kon ik met de taxi naar mijn gastgezin. Toen ik daar arriveerde, was het inmiddels 2:00.

De volgende ochtend stond ik om 7:00 op en moest ik me gauw aankleden en om 8:00 met de metro naar school gaan voor mijn eerste schooldag. Toen ik daar aankwam, werd er een foto van me genomen en werd ik voorgesteld aan de andere nieuwkomers in Barcelona. Ik heb gelijk veel mensen leren kennen uit alle delen van de wereld: Japan, China, Australië, Zuid-Afrika, Brazilë, Verenigde Staten, Canada, Scandinavië, de rest van Europa en ga zo maar door.

Als eerste hadden we een welkomstwoord van de school aan de nieuwe studenten. Daarna gingen wij allen het terras op om daar in de buitenlucht elkaar te leren kennen. Vervolgens hebben we daar ook geluncht en een Spaans test afgenomen om te bepalen op welk niveau je thuishoort. Daarna hadden we onze eerste echte les Spaans, die gevolgd werd door een stadswandeling en afgesloten werd met het uitreiken van ons lesrooster.

Daarmee zat de eerste schooldag erop en ging ik even naar huis om mijn koffer uit te pakken en te dineren met het gastgezin. Om 20:45 gingen we terug naar school en van daaruit gingen we naar een bar toe voor een Welcome Drinks Night voor de nieuwe studenten. Aangezien ik minderjarig ben, kreeg ik natuurlijk geen alcohol ingeschonken. Rond 23:00 ging ik weer naar het gastgezin toe. Dat was het einde van de eerste dag in Barcelona.

Velen van jullie zullen op dit moment denken: waarom beschrijft hij alles zo uitgebreid? Geen zorgen: ik zal vanaf nu een beknopte vertelling geven van de komende zes dagen.

Dinsdag had ik tot 17:00 (!) geen lessen, dus had ik afgesproken met mijn goede Spaanse vrienden en natuurlijk mijn broer. We gingen lunchen in een sushi bar en bijkletsen over de jaren waarin we elkaar niet meer hebben gezien. Om 17:00 begon mijn eerste les van de dag en om 20:00 zat school er weer op.

Woensdag moest ik vroeg opstaan, want mijn eerste les stond gepland om 8:40. Om 13:00 was ik klaar met school voor deze dag. Na school ben ik te voet naar Plaça de Cataluña gegaan, waar mijn Spaanse vrienden en mijn broer op me stonden te wachten. We gingen per bus naar een gezellig pretpark in de bergen genaamd 'Tibidabo'. 's Avonds gingen we met de bus terug naar Plaça de Cataluña en vervolgens terug naar huis.

Donderdag kon ik uitslapen, want mijn eerste les Spaans zou pas om 14:00 beginnen. Voordat ik naar school ging, ging ik eerst nog even 'lunchen' bij McDonalds. Om 14:00 was ik op school en om 18:30 was ik klaar met school voor deze dag. Na school nam ik de metro richting het appartement van mijn Spaanse vrienden, waar mijn broer ook verbleef, en 's avonds gingen we met z'n vieren uiteten in een bar/restaurant. Het was tevens het 'laatste avondmaal' voor mijn broer in Barcelona, want hij zou de ochtend erna met het vliegtuig terug naar huis gaan.

Vrijdag was de langste dag van de week. Ik had mijn rugzak in het appartement van mijn Spaanse vrienden laten staan, waardoor ik heel vroeg langs ben gegaan om mijn rugzak op te halen en daarna ben ik meteen doorgegaan naa school. De eerste les startte om 10:10 en om 13:00 had ik een break van tweeënhalf uur. Dus ik ging wederom 'lunchen' bij McDonalds. Om 14:15 waren we terug op school. Ik had dus nog ruim een uur over voordat de volgende les zou beginnen. Daarom heb ik een uur lang een vriend uit Houston, Texas kaarttrucs laten zien en geleerd. Om 15:30 gingen mijn lessen weer verder en om 18:30 zat school er weer op voor vandaag (eigenlijk niet!). Officieel hadden we nog een Salsa dansles op het programma staan, maar daar wilde niemand aan deelnemen (ik dus ook niet!). Na school ging ik met die vriend uit Amerika en een goede vriendin uit Zwitserland naar het strand toe. 's Avonds hebben we ook nog samen 'gedineerd' bij Burger King en daarna zijn we weer naar huis gegaan.

Zaterdag heb ik lekker lang uitgeslapen. Ik werd wakker om 13:00 en om 15:15 heb ik geluncht met het gastgezin. Om 16:00 nam ik de metro richting school waar ik had afgesproken met mijn vrienden die ook gisteren met mij naar het strand gingen. Wederom gingen we naar het strand en 's avonds ben ik teruggegaan naar het gastgezin om daar te dineren.

Zondag ben ik vroeg opgestaan, want ik zou mijn Spaanse vrienden gaan opzoeken in hun vakantiehuis in Calafell. Om 11:30 kwam ik afgepeigerd daar aan. Eerst hebben we uitgebreid ontbeten, vervolgens zijn we naar het strand geweest, daarna hebben we gezwommen in hun eigen zwembad in de achtertuin. Om 16:00 hebben we geluncht en daarna weer gezwommen en om 20:00 reden we weer terug naar Barcelona. Eenmaal aangekomen in het gastgezin heb ik twee uur besteed aan het typen van dit ellenlange verhaal.

Zo snel kan een week voorbijgaan. Hopelijk vinden jullie dit reisverslag leuk, zodat ik er volgende week zondag weer eentje voor jullie klaar heb. Als jullie nog op- of aanmerkingen hebben, dan hoor ik die natuurlijk graag.

Maar voor nu zeg ik: welterusten en tot gauw.

¡Hasta pronto!

Groetjes,

Maxim

  • 18 Juli 2016 - 09:11

    Suzanne:

    Lieve Maxim,

    We zijn blij iets van jou te horen. Fijn dat het jou zo goed bevalt in Barcelona.
    Het wel stil in huis nu jij er niet bent, maar dan kunnen we alvast wennen als jij straks in Tilburg studeert.
    Geniet van deze bijzondere reis en laat vlug iets van jou horen. We zullen jou vlug bellen.
    Heel veel groetjes aan Francisco, Begogna, Sara En Judit. Dikke kus en knuffels Suzanne en Sophie.

  • 18 Juli 2016 - 19:35

    Opa En Oma:

    Hallo Maxim,

    Een prachtig verhaal.
    We kijken met verlangen uit naar het volgende verhaal.
    We wensen je een mooie tijd toe in Barcelona.

    groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maxim

Hola, Mijn naam is Maxim, ik ben 19 jaar oud en ik woon in Tilburg. Ik ga deze zomervakantie vier weken naar Málaga toe om een cursus Spaans te volgen. Ik ga een dagboek bijhouden over mijn ervaringen in deze geweldige stad en iedere zondagavond zal er een nieuw verhaal online komen. Dit zal ook via sociale media verspreid worden, dus iedereen kan meelezen met mijn ervaringen in Málaga. Hasta la vista, Maxim

Actief sinds 10 Juli 2016
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 17352

Voorgaande reizen:

08 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Taalcursus Málaga 2018

Landen bezocht: